2 april 2012

Klick, klick..


Trots dagens kalla och eländiga väder planerar jag för en sommar med mat tillagad på grillen och klickar hem dessa genialiska grillspett!

Trött och förkyld är detta det enda jag orkar och kan idag, sitta vid datorn och surfa efter fina saker. Det är ytterst sällan jag handlar något, men maken kom hem för att äta lunch och det enda han sa när jag visade spetten var -"Köp, köp". Och det har jag nu. Jag har handlat här förut, den fina hatthyllan jag visade här och det fungerade bra då. Det gör det säkert nu också!

Annars samlar jag inspirationsbilder till min nya blogg JAGochINREDNING, där jag kommer att lägga upp bilder på just det, inredning, form och design.
I ett annat liv hade jag gärna försörjt mej på detta på något sätt. När jag var runt 15 år ville jag bli dekoratör, men blev avrådd från att gå en sån utbildning  eftersom jobbtillfällena var små. Då!
Senare när jag redan arbetade på förskola blev jag erbjuden av en av föräldrarna där att få arbeta med henne på ett företag i  inredningsbranschen. Och jag vågade inte ta den möjligheten. DÅ!

Ja, ja jag kompenserar mina drömmar om annat arbete genom min nya blogg!


Har du några ouppfyllda drömmar?


3 kommentarer:

  1. En blogg kan fylla många tomrum, som spruckna drömmar pga feghet eller annat. Det är ju så enkelt att starta en blogg och kostar inget heller. Du har helt klart designkänsla så det blir nog en bra blogg, den också.

    När våra barn var små var jag först hemma till dottern var ca 1,5 sen jobbade jag 6 månader och sonen kom. Var sen hemma med honom också ca 1,5 år och när jag började jobba igen jobbade jag bara två kvällar i veckan och varannan helg. Så var det till han började skolan då gick jag upp till 75%. Det var så skönt att ha så mycket tid hemma med dem och även tid hemma för vanlig vardag. Glad att vi gjorde de valen. Nu är det mest för eget nöjes skull som jag skulle vilja vara hemma mer. Hinna göra det jag egentligen vill göra, i lugn och ro.Men jag får nöja mig med mina lov och min, oftast, korta fredag. Jag har lön för 75% men jobbar 90% under terminens skolveckor. Efter påsklovet räknar jag ner till 9 veckors sommarlov!

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Ni fantastiskt, starka kvinnor, som jobbar inom förskola och skola. Vad skulle vi andra knegare vara utan er? Å vad skulle vi vara utan våra drömmar? Kram / Anna

    SvaraRadera
  3. Å Lena, om nu livet hela tiden rycker dig i tröjan och säger: kom hitåt, så tror jag inte att det slutat nu. Nästa gång det rycker till så häng på...även om det känns lite osäkert.
    Kram Annika

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...