7 april 2012

Macarons


Rosa Macarons med hallon eller lakritsfyllning

Gott och faktiskt ganska enkelt att göra. Har länge velat prova att baka dessa vackra kakor, men skrämts av hur svårt det ska vara.

Det är det inte alls!

Jag köpte mandelmjöl i stället för att mala egen av sötmandlar, följde receptet på grammet (jag uteslöt chokladen), lät de svalna innan jag tog loss dem från plåten och gjorde mina egna varianter av fyllningar.

Det passar så bra att göra macarons just nu, äggulorna gör maken äggtoddy av på kvällen, medan vitorna får vila i rumstemperatur till dagen efter. Så har du någon minut över i helgen, baka macarons!


5 kommentarer:

  1. Men vad fina!
    Glad Påsk kram

    SvaraRadera
  2. Ser jättefina ut! Skulle man kunna göra dem utan mandel eller är det en "bärande" ingrediens?

    Nu är jag mätt. Lammsteken blev god och basilikasås till var ett mycket bra val. Har lite vin kvar i glaset och sen blir det en bit påsktårta.

    Hoppas du har det bra!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jättefina!

    Jag är lite nervös eftersom jag ska försöka mig på dessa godingar imorgon. Anar svårighetsgraden men blev lite lättad efter ditt inlägg.

    Kram Teres

    SvaraRadera
  4. Nu blev jag imponerad! Jag tror inte de är lätt bara du som är ovanligt bakbegåvad!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  5. Jisses, det var inte dåligt! Bra jobbat!
    Har inte prövat själv ännu men ska så småningom..

    kramkram

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...