19 maj 2012

Mina renoveringsobjekt!


Så fina och så sköna att sitta i!


Detalj. Slitet skinn, avsaknad av skruvar.

Ja, så här ser de ut, de underbara fåtöljstolarna.

Jag SKA få dem  båda i skick!

En av dem slet jag med igår- den med minst skador- och jag fick till det ganska bra. Nu ska skinnet få sig en omgång med minkoljan, en söm ska limmas och sys.
Den andra är i betydligt sämre skick, tveksam om jag kan få den funktionsduglig.

Annars ägnas dagen till koll av allt det fina som växer och gror OCH åt packning. Hoppas också få tid till en promenad i det vackra vädret!



Det jag inte visste vad det var i förra inlägget, var en humleblomster, tack Marina för det!
Tack också för råden om vad jag ska ha i stora krukan. Jag ska nog göra som ni säger och åka till den fina handelsträdgården och be om råd!

 Kramar




3 kommentarer:

  1. Vad duktig du är Lena! Favoritfåtöljer vill man ju ha kvar så heja dig. :)

    Tack snälla du för dina värmande och omtänksamma ord hos mig. Gör så gott inombords.

    Ja, tänk att det ska vara så svårt att lyssna på kroppen och inte låta den där inre stressen ta över. Ekorrhjulen snurrar snabbt i vårt samhälle och även om jag har hoppat av det där hjulet en gång och skalat bort mycket så är det inte lika enkelt med den stress som biter sig fast inombords. Men jag måste bli bättre på att ta hand om mig själv. Inte senare utan här och nu.

    Tack fina Lena för din omtanke!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Nä, älsklingsfåtöljer vill man spara och vara rädd om!
    Kommer att bli toppen den där!

    kram o ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Kanonsnygga! Jag skulle precis som dig försöka att göra så mycket själv som möjligt och sedan ta hjälp av en tapetserare till resten. Det kan det vara värt och de har säkert materialet som saknas. Lycka till med dina fynd!
    Kram

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...