11 juli 2012

Choklad

Planterad i en zinkhink

Idag  har jag planterat chokladblomman och den är det första en besökare möter när man öppnar porten till atriumgården.

I skjutdörrarna kan ni se en del av möblemanget på atriumgården och faktiskt var det så att jag kunde sitta i solstolen en stund på eftermiddagen. Regnet och molnen verkar ta en paus från oss några timmar.

Annars har vi gjort oss av med ALLA flyttkartonger nu. En del ur dem ligger i snygga vita lådor och vi måste hitta en smart förvaringslösning för lådorna. Vi behöver ett skåp som är 30 cm djup, 180 cm bred och 120 cm hög.
Vi funderar på att använda Ikeas Bestådörrar och be brädgården såga till MDF så får vi snickra själva?!
Om vi törs alltså!
Men hur svårt kan det vara?

Nu har vi nyss kommit hem från ett underbart restaurangbesök; underbar mat, fint bemötande och bra pris. Kan det vara bättre?

4 kommentarer:

  1. Rolig bild när man ser möblemanget i spegelbilden :-) Chokladblomman är verkligen vacker i sin dova och mustiga färg.

    /Annika

    SvaraRadera
  2. Vilken fin bild på chokladblomman.

    Vi har en vind på 45 kvm och en källare på 100kvm så några större förvaringsproblem har vi inte. Sen är det ändå inte alltid bra att ha så stor för man samlar på sig onödigt mycket. En hel del har ändå fått sorteras till sopsorteringen på senare år.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag vill önska dig och din kanon fina blogg en trevlig sommar. Jag vet att det är en vecka kvar till min semester men vill ända springa in och önska dig en glad sommar.
    Det blir ju lite glesare mellan kommentarerna, men vill medd att jag lovar att komma tillbaka efter ledigheten.
    KÄRLEK till dig!!!

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...