31 augusti 2012

Idag bjuder jag på...

...en bild av övre hallen!

Här är vi nästan klara, jag ska färgsortera böckerna i bokhyllan som är till vänster utanför bild.
Här finns också min "hörna" där laptopen bor för det mesta och där jag har allt mitt pysselmaterial.

Jag har ännu inte helt kommit till ro i det nya huset, fortfarande finns det saker att fixa med. Vi har inte satt på dörrarna till sovrumsförvaringen, vi behöver "rodda runt" i våra förråd (släng/sälja/sortera?!), vi har inte fått taklampor på plats än, jag har olika lådor som ska vidare till jobbet, kassar med Agneskläder till vänner med yngre barn, en hel del som ska ut på Blocket...

..och jag har inte kommit igång med det där härliga pysslandet eller bakandet. Till och med matlagningen ligger på en ganska låg nivå just nu!

Nä, nu måste vi sätta fart! Men först har vi en födelsedag att fira!





4 kommentarer:

  1. Så himla fin , öppen och "vill ha:ig" hall ni har!
    Å vännen låt det ta TID! Lev i NUet också!
    Dom där härliga bak och matlagningsstunderna kommer nog av sig själv nu inpå höstkanten.
    Här är allt STOPP! Så blir det om man inte tar hand om sig. Ja, eller rättare sagt, jag är inte sån människa som känner efter så väldigt mycke, utan köper läget.
    Så nu sitter(står) jag med ischias som jag tydligen haft senaste 2.5 året och diskar med sprickor. Om livet är härligt? Inte just nu, men kan bli!
    Tur det finns härlig blogg man kan följa, även om det varit lite för klent om kommentarerna från mig.
    Ha en härlig helg och TACK för inspiration BRA NOG!

    SvaraRadera
  2. Hej Lena!

    Gillar ert hus skarpt! Det har personlighet och charm. För att inte tala om allt ljus. Härligt! :)

    Kan inte låta bli att le åt dina ord "fortfarande finns det saker att fixa med". Vi har bott i vårt hus i 15 år nu och de där "sakerna att fixa" tar aldrig slut och det är kanske precis som det ska vara. Precis som en trädgård så är ett hem och hus aldrig "färdigt". Det är under ständig förändring, lite som livet.

    Tid för bak, pyssel och mat känner du förhoppningsvis att du kan ta dig när du känner att du har kommit till ro i ert nya hem.

    Tack rara Lena för dina ord hos mig. De värmer gott i hjärtat.♥

    Du får återkomma om det blir Turkiet eller London. Oavsett vilket tror jag att ni kommer att få det toppen. :)

    Njut av helgen!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Lite och lite så blir det nog färdigt men jag förstår om du blir lite frustrerad nu när man börjar vara mer inomhus. Det märks mer då.

    Ha en fin helg!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Så underbart mycket härligt ljus. Tänk i vinter när man suktar efter den minsta lilla solstråle man kan komma åt.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...