17 september 2012

Lila

Jätteverbena

Sedan ganska länge blommar mina jätteverbena i hullerombullerrabatten. Jag har försökt fota dem, men de vajar så fint av minsta vindpust att jag inte lyckats få till en enda bild med skärpa.

Häromdagen tog jag in några stänglar som jag satte i en golvvas och när de är stilla kunde jag ta en bild. De verkar inte vara särkskilt hållbara som snittblommor, men de står där och är ståtliga någon dag till.

Idag är en grå och regnig dag så den där promenaden jag tänkt får nog vänta. Däremot ska jag poängsätta de smaksatta maränger jag gjorde igår, mer om det senare...

Ha en fin dag!



2 kommentarer:

  1. Jätteverberna är så vackra. En favorit. Har du vägarna förbi Fredriksdal i Helsingborg någongång så måste du kolla in deras fantastiska rabatter med jätteverbena och lavendel. Rent magiska!

    Tack för tipset om jordgubbar. Ett tips som tåls att fundera på. Vi har pratat om att anlägga ett nytt jordgubbsland och ett stort härligt jordgubbsland där vi kan sitta och njuta ett par veckor under sommaren vore kanske inte alls så dumt. Jag får fundera vidare. :)

    Ha en fin start på veckan Lena!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Marängerna så ju så goda ut, jag började hallucinera om vita igår med lakritspulver på...

    kram

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...