17 september 2012

Sega Maränger


...och vinnaren är...


Detta har visst blivit en blogg med mer bakning än vad jag kunnat föreställa mej, särskilt som bakande inte varit något större intresse tidigare. Men med ny maskin, en inspirerande dotter och sjukdom som hindrar från att göra så mycket annat har det blivit så.

Igår vispade dottern ihop 6 äggvitor med 2 dl socker och en nypa salt och gräddade den utklickade smeten i ugnen på 150 grader ca. 45 minuter.

Jag fick lite smet av henne som jag smaksatte på olika vis efter att jag klickat ut dem på plåten. På bilden är det från vänster med lakritsarom, tuttifruttiarom, violarom, lakritspulver och längst till höger pepparmintsarom. Jag färgade dem med hushållsfärg för att kunna skilja dem åt och den med lakritsarom fick lite silverdust pudrad över.

Nu har jag smakat (en liten bit) av dem alla och

Vinnaren är Violen...eller kanske Tuttifrutti, eller är det rent av Aromlakritsen?

Goda var de i alla fall!









4 kommentarer:

  1. Bakning är helt ok på bloggen för min del och särskilt nu på hösten när vi kryper in i våra kök igen och myser.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Mmmmm sega maränger, finns inget godare, mums!!!! Och vad häftigt för ögat:)))

    Kraaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  3. Låter så himla gott! Vill också baka...
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Maränger är ju bara för gott och så när de blir lite sådär sega i mitten ....mums!!

    Kram Ullis

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...