15 september 2012

Ljus


Samling av gamla ljuslyktor


Igår roade jag mej med att pimpa värmeljusen med den bästa washitejpen och när man, som här, har ljusen i lyktor av klarglas tycker jag det blev riktigt bra.

Stressen och frustrationen över att detta är vad jag orkar just nu är nog inte bra för mitt tillfrisknande. Detta är fjärde helgen jag är konvalescent och det finns ju så mycket roligt att ta itu med i stället för att vila och ta det lugnt.
Jag skulle vilja arbeta i trädgården, åka till Zetas, sy kuddar och dyna till kökssoffan...

Ska se om jag orkar sätta en deg senare idag, det kräver inte så mycket av mej, det är den fina maskinen som får arbeta.

Nu önskar jag er alla en fin lördag, hoppas solen lyser lika fint hos er som här!


6 kommentarer:

  1. och jag som surar över en lördag utan energi. Ska skärpa mig.
    Jag är inte förkyld men känner mig ändå dassig i kroppen. Hade lite ont i halsen i mitten av veckan men då tog jag esberitox och det försvann. Får se om det bryter ut något eller vad det blir av detta. Tycker dina lyktor är så söta så. Det är mysigt att fixa med sådant nu vid denna tiden.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jättefina lycktor!! Och fin bild!!! Trist att vara sjuk... Sänder massor med styrkekramizar!!! Tänker på dig!

    AKA

    SvaraRadera
  3. Vad piffigt det blev!!! Nu tänker jag dig tokfrisk!!!!
    Kram!!

    SvaraRadera
  4. Tusen tack för din kommentar, jag blev alldeles rörd. Hoppas du blir bättre snart så att du får göra allt roligt som du vill ta itu med.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  5. Så snyggt du har gjort med tejpen! Jag har en likadan ljuslykta, den höga. Det blev så annorlunda och nytt med mönstrade värmeljus.

    Skönt att du träffat en bra läkare, hoppas han kan göra dig frisk nu på en gång! Det är så jobbigt när man vill men inte orkar.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  6. Nu är det mysljus överallt!!
    Hittade Picasa, visste att jag sett det någonstans....

    kram

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...