23 september 2012

Söndagsjobb


Svart

Idag har vi varit till den stora bygghandeln och införskaffat material till mina "rabattkanter" och jag har påbörjat målningen av den. Jag hade tänkt använda faluröd svart men då den minsta burken var på 5 liter köpte jag istället en liter kuprinol. Det är ju inte precis mycket jag ska måla.

Nu har jag just målat ena sidan och himmelen ser betänkligt mörk ut och jag är rädd att det ska börja regna. Jag håller till under parasollet eftersom vi inte har tak över någon av uteplatserna, men kommer det en störtskur lär det regna in på plankorna. Och de ska torka i 6 timmar!

Att göra i ordning rabatterna och flytta växter hit och dit kräver verkligen sin logistik. Nu ska jag strax slakta tomatplantorna eftersom jag behöver krukorna de står i till växter som ska få nya platser när rabatterna är grävda och fyllda med ny fin jord.

Jag vet vad jag gör idag om det nu inte börjar spöregna förstås!

Ha en fin söndag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...