17 oktober 2012

Regnmätare

Tömd många gånger denna säsong!


Får några år sedan köpte jag denna fina vattenmätare hos Lolodi, när de var med på någon hus&hemmässa. Jag hade den i kolloträdgården, men nu passar den fint tillsammans med de rostiga armeringsmattorna.

Jag är sååå nöjd med mina armeringsmattor och ser verkligen fram emot vårens plantering av pioner och stjärnflocka. Här har jag förresten satt några lökar, dubbla snödroppar, kungsängslilja och pärlhyacint, vitt alltihop! De ska blomma från mars till juni så de har nog blommat klart till pionerna vuxit sig lite större?!

Idag har vädret varit ytterst varierande, regn och sol om vartannat, men blåsten har funnits där hela tiden. Det känns verkligen att vi går mot mörkare tider, nu är det nästan mörkt när jag kommer hem och jag får skynda mej om jag vill ta bilder i dagsljus. Samtidigt blommar ju mina luktärtor för fullt OCH det är väl inte höst och mörker?

Ikväll har vi ätit soppa för tredje dagen i rad. Dottern satte in tandställning i underkäken i måndags och kan inte tugga hårda saker. Men soppa är gott och maken och jag äter ju lagad lunch mitt på dagen så det går bra. Vi har ätit morotssoppa, potatis- och purjolökssoppa och ikväll broccolisoppa med knaperstek bacon för de som kan tugga hårt. Gott!

Nu önskar jag er en fin kväll!

3 kommentarer:

  1. Vilken fin regnmätare! Det blir lite bantning samtidigt då om det är soppa varje dag. Kram Nilla

    SvaraRadera
  2. Fin regnmätare! Jag har bara min egengjorda ännu men den är inte så exakt och heller inte så fin.

    Inte lätt med tandställning sådär men soppa är ju gott. Nästa vecka blir det ärtsoppa här och i morgon blir det en sorts köttfärssoppa.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Soppa går i alla väder!
    Ja du, den där bilkön jag hamnade i var av den värsta sorten. Men det hindrade inte moskoket! Fin pippi!

    kram

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...