19 juli 2013

Fina Skåne och fina människor

 Haväng



 Stens Huvud



Ales Stenar


Så är vi hemma efter en kort, intensiv och alldeles underbar resa i skåneland.

Jag har nästan svårt att sortera alla intryck, allt vackert vi sett och alla fina människor vi träffat.

Ett möte jag väntat på och längtat till var med Marina >. Inte bara för att få se hennes vackra trädgård utan för att få träffa den där bloggmänniskan jag för länge sedan fattat sympati för. Jag blev inte besviken utan det gav bara mersmak. Marina bjöd på fika i det fina uteköket, en rundvandring i trädgården och jag hoppas att hennes man och son uppskattade avbrottet i garagesnickrandet, vi hade trevliga timmar där i alla fall och att Marinas dotter var med kändes också roligt.

Via Instagram fick jag veta att en vän som lämnade Stockholm för ungefär 25 år sedan befann sig i Brantevik samtidigt som vi var i Hammenhög och att gå miste om en träff med henne kunde ju inte gå mej förbi! Vi träffade Kristin och hennes son för en fika på några timmar i Kiviks hamn. Vi har inte setts på 20 år och det är så märkligt att trots alla år som gått sedan sist känns det som om vi sågs alldeles nyss.

Maken var i Hammenhög för nästan 40 år sedan hos en vän vars familj har ett sommarhus där. Han ringde vännen för att få veta exakt var det huset ligger och då visar det sig att han var där! För första gången på två år och nu tillsammans med sin pappa och två systrar med familjer. Efter ett kort besök på gården bestämde vi att ses, allihop,  på Hammenhög gästgiveri på kvällen. Återigen fick jag den där underbara känslan att somliga är så enkla att umgås med och tycka om att man vill göra det igen..och igen...

Det är verkligen inte alla människor man "klickar med", men våra möten med Österlenfolk har varit fina och något jag behåller i mitt hjärta.

När jag tittar på bilderna jag tagit kan jag egentligen dela upp dem i några få kategorier; hus, natur, familj, stockrosor och sevärdheter. Antagligen kommer jag visa er några av dem framöver.

Nu hoppas vi på en härlig helg!




4 kommentarer:

  1. Fin fina Skåne. Du har lyckats fånga det vackra på bild. Önskar dig en fin kväll. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Skönt att ni är välbehållna hemma igen och härligt att läsa att ni är nöjda med turen neråt. Det var SÅ roligt att äntligen träffas och jag hoppas absolut att vi kommer träffas igen. Verkligen roligt att hela familjen ville följa med hit. Oscar och Stefan har jobbat vidare med garaget till viss del men vi har ju även varit på beachhandbollen i två dagar och imorgon är det dags för Stefan att spela. Oscar har spelat även idag och kom precis hem. Vi stannade hemma idag för att hemmet förfaller ganska snabbt när man bara laddar kylväskan och fyller tvättlådan :)
    Erica bara jobbar och jobbar så hon är ganska trött. Hon var ganska trött redan när ni var här. Många dagar jobbar hon 10-11 timmar.

    Nu får du njuta av alla bilder, sortera dem och visa dem.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Å vad härligt det låter Lena,möten är bland det bästa som finns!
    Kram <3

    SvaraRadera
  4. Ja, Skåne är vackert och Marina, hennes familj och trädgård är så härliga. Ska bli roligt att se dina bilder :-)
    Kram Hélena

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...