19 augusti 2013

Hoppsan!



De senaste dagarna har gått som för runt och jag har inte varit ute i trädgården alls!

Idag tog jag mej en titt på baksidan (tänkte rensa lite) och ser till min förvåning att den vita stjärnflockan fått två nya blomstänglar. De har naturligtvis funnits där ett tag utan att jag sett dem, jag har bara tittat noga på den röda stjärnflockan som inte alls ser ut att må bra, vissnad och brunfläckig. Den vita har ju haft sina två första stänglar länge och verkar må fint så den har jag inte ägnat någon särskild tanke.

Detta blev jag glad för.

Som sagt, det har varit mycket den senaste veckan. Jag har börjat jobba, satt igång med styrketräning, börjat med LCHF- kost, varit på en mysig AW med de jag gillar mest, grattat syster (tillsammans med 50 andra), gjort stan med dottern och idag har jag börjat på en 10- veckors Mindfullnesskurs.
Allt har varit kul och det känns spännande med Mindfullnesskursen, men jag är inte riktigt van vid detta tempo så jag känner mej ganska trött just nu.

Nu ska jag gå ut igen, andas lugnt och rensa bort dött och fult i altanrabatten...


4 kommentarer:

  1. Att rensa i trädgården är jättebra för en lite trött hjärna. Det där har jag föreläst om så många gånger att jag nästa skulle kunna göra det i sömnen fortfarande :).

    Så roligt med stjärnflockan!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Oj!oj! vilken vecka!

    Jag förstår att du är trött. Men med lite ogräsrensning och LCHF så är snart energin på topp igen!
    Jag börjar strikt igen nästa vecka efter en sommar med lite väl mycket fusk :)

    SvaraRadera
  3. Min stjärnflocka har också skickat några nya stänglar. Blev superförvånad när jag upptäckte det igår.
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Att hösten nästan alltid för med sig en känsla av nystart är tur då jag egentligen inte alls gillar att det snart är riktig höst.
    Du verkar ta en riktig rivstart och jag känner att jag med skulle behöva ta tag i kost och träning igen.
    Ska bli spännande att höra hur det går för dig och hur du börjar att må.
    Kram till dig!

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...