12 oktober 2013

Ändrade planer


Nyinflyttad i surjordsrabatten

Uppstassad och klar stod jag i busskuren för transport till tunnelbanan som skulle ta mej till stan för en inköpsrunda när jag insåg att denna underbart soliga dag kan man bara spendera utomhus, i trädgården. Jag vände hem igen!

Jag har börjat höststäda trädgården, pelargonerna har flyttat in i kallförrådet efter lite ommöblering där (jag vet, jag ska hålla koll på minusgraderna och blir det för kallt får jag ta dem till varmförrådet). Den stora vackra hortensian som jag "hittade" förra sommaren flyttade jag till rabatten med japanska azalean, en sommarinköpt hortensia och kaprifolen.
Luktärten får vara till nästa helg då vi ska höststäda i föreningen liksom tömningen av pallkragarna, sedan kan jag och trädgården lugnt vänta in kyla och snö.

Ja, vilken underbar höst vi har! I år upplever jag den mer färgsprakande än förra hösten. Nu skiftar många löv i rött och orange och det är vackert mot den klarblå himmelen vi sett så mycket av.
I morgon ska det blir lika fint och jag planerar en tur till ett skogsreservat för att riktigt uppleva höstens alla dofter och färger.

Ha det gott!

Lena


3 kommentarer:

  1. Man ska inte vara sämre än att man kan ändra sig brukar det ju heta. Bra att du tog tillvara fina höstdagen :).
    Jag har också flyttat lite idag. Brukar ju det på helgen. Idag var det bjärnbärets tur.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Man ska göra som man känner, då blir det alltid bäst!

    kram

    SvaraRadera
  3. Åh förstår dig, och så klokt. Det har varit en helt underbar helg, vilket väder!!!
    Härlig bild!

    KRAM
    Milla

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...