8 maj 2014

Hej!


Magnolia, en av de vackraste blommorna


Det har hänt en del sedan sist; köket kommer den 26 maj och just idag har jag beställt lampor som vi ska ha över arbetsbänkarna. Ikväll ska jag beställa kaklet.
Jag har ännu en gång möblerat om på entrévåningen, ungefär på samma sätt som vi först hade här när vi för snart två år sedan flyttade in. Fast bättre.
Vid valborg överraskade vi dottern med en födelsedagsresa till London. Jag följde med till staden vi båda alltid önskar oss till.
Sommarens planer är satta och vi kommer resa en hel del. Vi har lite att ta igen efter förra sommaren som höll oss inom landet på korta resor.

Jag har varit i Kungsträdgården och fotograferat körsbärsblomningen och jag hann också med att se magnolians blommor på trädet som finns där vi bodde förut.
Grillpremiären hade vi igår , då vi hade englandsbesök.
För flera veckor sedan satte jag ut några av mina luktärter, en ren chansning, men jag hoppas på tidig blomning i år.

Blogglusten finns där igen, lite i alla fall, men jag är nog oftare på JAGochINREDNING just nu. Kanske kan det bli fler inlägg här när vi kommer närmare sommaren och det grönskar ute.

Jag läser er alla mest varje kväll, även om jag just nu är dålig på att kommentera. Ska bli bättre på det!


Kramar/ Lena



2 kommentarer:

  1. Men vad kul att du är tillbaka!
    Här blommade magnoliorna ut för länge sen känns det som. Syrenerna är i stort sett avklarade de med och nu koncentrerar vi oss på sommarblommorna ;))
    Hur ser det ut med Aklejorna hos dig? Här har de börjat blomma och jag tycker att det känns som om de är både större och fler än annars.
    Vad kul att du har lite projekt på gång. Tänk att man liksom aldrig blir färdig hemma. Det är en ständig utveckling och ändring. Vore väl trist annars... :D
    Hoppas du kommer med fler rapporter framöver, tills dess önskar jag dig en fortsatt skön vecka!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni hade det riktigt härligt i London, du och Agnes. Härlig present!
    Du får ju gärna visa hur odlingar och rabatter tar sig nu framöver ;).
    Jättefin magnolia!

    Kramar

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...