9 maj 2014

Vatten

 Aklejan från Elle

 Pion flyttad från rabatt

En av de sista pärlisarna


Härom kvällen var jag tvungen att kolla om jag också har något att berätta om min trädgård, den där yttepyttelilla ni vet.

Och visst finns det en del fint där, om man tittar efter noga. Särskilt vackert är det med vatten i  växterna, som nu efter en dags regnande.

Aklejorna som nästan helt blev uppätna av något har tagit sig riktigt bra och jag hoppas på blommor från dem i sommar. Fröerna fick jag av Elle för ett drygt år sedan och de planterades i krukor förra sommaren. Nu har det varit utplanterade i altanrabatten ett tag. Väntar.

Pionen, är den där röda som jag hörde, när vi flyttade in, skulle finnas i en rabatt och i somras såg  några spröt av. Nu har jag grävt upp den och planterat den i en stor, gigantisk, kruka och ännu så länge ser den ut att må bra. Nu längtar jag efter blommor.

Pärlhyacinterna har blommat i två omgångar- höstens blommar nu och förra höstens är redan utblommade.
Jag satte också massor av lökar av kungsängsliljan, en enda har kommit upp. Är det någon som äter lökarna?

Ha det gott!

Kramar/ Lena










2 kommentarer:

  1. Det är så himla bra att gå ut med kameran ibland, utan att veta varför. Man tvingas att leta fina saker, "vackert för ögat", lägga märke till det enkla men fina som finns i vår närhet (om vi nu väljer att fota hemma)... Det är bra att bestämma sig för fokus på det fina!
    Jättefina bilder på droppar och blad!

    Kramar till dig!

    SvaraRadera
  2. Vad kul att se resultatet av fröerna! :)))
    Har själv varit ute med kameran mellan regnskurarna. Regndropparna lägger sig så tacksamt i aklejornas blad.
    Hoppas du visar fler bilder när aklejan blommar.
    Kram Elle

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...