14 maj 2014

Portar























Karlbergsvägen i Stockholm

Näe, det blev ingen kamerapromenad efter jobbet idag, här hänger regnet i luften och jag åkte direkt hem i stället.
Dessa foton tog jag i morse. De som följer mej på Instagram  kanske kommer ihåg hur jag visade bilder på fantastiska ytterdörrar från London, rosa, klargula och högblankt svarta. Färgkartan för londonska dörrar kan göras hur lång som helst.
Färgerna på dörrarna här i stan rör sig mellan mörkbrunt till beige och några kulörer däremellan, kanske kan man hitta någon smutsgrön eller ockragul dörr någonstans.
Ja, jag tycker de är ganska trista, även om man gjort en del genom att smycka dem med vacker stuckatur.

Hoppas på bättre fotoväder i morgon, jag har några timmar att fördriva mellan jobb och doktorn som ska ge mej hörseln tillbaka. Smala hörselgångar är inte kul!

Önskar er en fin eftermiddag och kväll!

Lena








 



1 kommentar:

  1. Jag tycker de där portarna är fina men visst, färgglada är de ju inte precis.
    Fint kameraväder är ju aldrig fel. Hoppas du hittar något fint för ögat imorgon och att hörseln kommer åter. Hur mycket jobbar du nu?

    Kramar

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...