28 maj 2012

Rensning


Min lilla samling

Jag fortsatte packa och rensa i går eftermiddag och jag rensade bland alla nagellack. Dessa blev kvar och jag blir lite förvånad (eller inte?) över färgskalan. Här finns tre rosa/röda nyanser och resten är beige, svart, mörk koppar och mörkblå. Egentligen stämmer det ganska bra med färgerna i min garderob så jag borde inte vara överraskad precis.

Under vinterhalvåret målar jag aldrig naglarna med färgat lack, på sommaren brukar de däremot jämt vara lackade. Inte just nu dock, naglarna far illa i och med allt packande...men i juli så!

Ikväll ska vi till mobila miljöstationen och lämna en massa "farligt" avfall.
Är det något vi är riktigt noga att sopsortera är det just färg, lack, parfymflaskor, sprejburkar, flaskor med slattar av rengöringsmedel....Jag lämnar också gammalt smink, krämburkar och flaskor med hårspray, vax och allt annat med hårvårdsinnehåll.

När vi ändå är iväg ska vi passa på att beställa golvet till radhuset, nu känns det verkligen som om vi närmar oss flytten. Stress, pirr, förväntan...

Ha en fin måndag!


5 kommentarer:

  1. Jag tycker det är så svårt att hålla naglarna fina med tanke på jobbet, tvättas, spritas, på och avklädning osv.
    Men på sommaren försöker jag iallafall :)
    Känner igen det där med olika färger, jag har också rensat en massa och kvar blev bara ljusa färger.. Tråkigt det med ju. Får köpa nytt :)
    Hoppas allt är bra i flyttkarusellen, är det 1 juni ni flyttar in?

    Kraaam

    SvaraRadera
  2. Har ni fått kollo sålt?
    Ann

    SvaraRadera
  3. Jag slarvar nog med sprayen men annars så sköter jag mig..
    Att rensa är så skönt, då får man ju plats med nytt om man skulle vilja det. Nagellack använder jag sällan, vill men jag tycker aldrig jag får det att sitta kvar som jag håller på med allt hela tiden..!

    kramen

    SvaraRadera
  4. Hur långt har ni nu kvar innan flytten går? Ska bli så roligt att se hur ni får det på nya ställer :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  5. Mina nagellack är ganska diskreta.
    Köpte just ett ljust ljust rosa men det behövdes många lager för att det skulle synas.
    Nu är mina aklejor också på gång!

    Trevlig kväll!
    Agneta

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...