19 juni 2012

Kollo, plommon och jobb...

Agnes plommonträd Pomona

Så är kollo sålt...
Innan vi åkte till mäklaren var vi förbi  kollo en kort stund. Trädgården har absolut sett bättre dagar, de nya ägarna lär få slita hårt med allt ogräs i alla rabatter.
Däremot kommer de få njuta av en trädgård som dignar av frukt och bär. Vi har aldrig fått ett enda plommon från Pomona, som är en födelsedagspresent till Agnes, i år är hon helt full av frukt. Min födelsedagspresent, blåbären, har heller inte givit bär förrän nu! Och det blir massor!

Min påbörjade pionlund växer sig riktigt fin och de nya vita pionerna bjuder snart på en mängd fina blommor. Kanske kan jag ta några när vi ska städa ur huset på söndag, hoppas det.

Idag ska jag ta ett kort avbrott i semestern och åka till jobbet för att vara med på ett  utvecklingssamtal. Tänker ta en tur inom stan innan jag åker hem, för att fortsätta montera skåp, och köpa fina snittblommor. Behöver dem till på fredag då vi firar midsommar här med fina vänner.

Önskar er en fin tisdag!



1 kommentar:

  1. Det är väl både lite sorgligt och skönt att kollo är sålt kan jag tro. Det blir bog bra i längden och som jag skrev innan så kanske det går att ha något frukt eller bärgivande på ert nya ställe.

    Jag ger mig nog iväg på en fototur till idag men jag har även planer på att flytta en liten buske. Gillar att flytta växter!

    Kram

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...